onsdag 13. april 2011

Marius

Den "moods of Norway" inspirerte marius jakken begynner å ta form
Etter mye om og men, så rakk jeg opp litt av øvre delen og strikket traktorene i stede for å sy. 
Jeg sydde forøvrig den første traktoren 2 ganger feil, den 3 gangen fant jeg og storegutten ut at traktoren var veeeldi lang... så da måtte jeg korte ned på mønsteret, regne på ny hvor mange traktorer jeg får plass til, og sy en ny......
Da jeg hadde sydd en ny og forbedret utgave, fant jeg ut at det nok blir mye finere om de ble strikket på. Så jeg trakk opp to traktorer og mye ned på mønsteret, før jeg begynte å strikke på ny.....
Så var det festing av alle trådene..............et stort kapittel for seg selv!!! Åh så kjedelig arbeid!!
Resultatet der i mot, er jeg (og den kommende eier) meget fornøyd med!!
Så nå gjenstår en arm og en hette. 
Det begynner jeg på, og så får jeg ta med resten på hytta i påsken.
Så dette arbeidet har satt meg på en tålmodighetsprøve av de store!!
Jeg synes jeg besto den med god margin :)
Nå er det leggings på meg. I morgen skal jeg tilbake til arbeidslivet etter 1,5år i sykemelding og barselspermisjon. Det blir veldig spennende, selv om det bare er for to dager. 
Jeg gleder meg til å treffe store og små igjen, og bare være meg, ikke bare mamma hele dagen :)
Snakkes plutselig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir veldig glad for en liten lyd :)