søndag 21. august 2011

Sommerfugler

..i magen
her flakser det sommerfugler.....
både hos mamma og hos sønn!
I morgen er første skoledag!
både jeg og min sønn har sommerfugler i magen.
Jeg tror faktisk jeg har flere og større enn han..
Dette er enda et steg for han å bli uavhengig av meg.
Det er nok derfor jeg har sommerfugler.
Jeg er spent, og litt urolig..
..."vil han få gode venner? Kommer han til å klare å lære alt de skal?
Går det bra for han å reise med bussen?
Er han grei med alle andre?"
Hvorfor får man desse sommerfuglene i magen?
Illustrert vitenskap har faktisk et svar:
"Man vet ikke sikkert hvorfor dette finner sted, men kanskje er hensikten at vi skal gjøres ekstra oppmerksomme på en følelse. Ser vi vår elskede, får vi sommerfugler i magen, og når vi blir redde, slår hjertet ekstra raskt og tydelig, og så videre. "
Så da får jeg og mine sommerfugler prøve å sove litt før den store dagen.
Alt er klart!
Lykke til på første skoledag til alle mammaer og pappaer,
og selvfølgelig til alle 1.klassinger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir veldig glad for en liten lyd :)