tirsdag 15. mars 2011

Deilige rundstykker

I dag var det tomt for rundstykker i frysen min....å det går jo ikke....så da var det bare å kaste seg rundt å sette en deilig grov deig.
Elsker å jobbe med grove deiger. Oppskriften er litt sånn at 
man tager hvad man haver. 
Jeg bruker 
en pose tørr gjær (evt en stk ferskgjær)
noe havregryn
litt hvetemel
fingervarmt vann

Bland alt sammen i den deig, og sett til heving på et lunt sted til den har gått opp en del.
Rull ut og etterhev.
Stek på 200grader i 10-15 min (husker ikke helt hvor lenge mine sto nå.....


Kjøl dem ned på en rist og nyt dem lunkne! evt legg dem i frysen og ta opp etterhvert som du trenger, det gjør jeg :)
Nå går resten av dagen ut på å "høste" inn mat (på rema), en jente presang må kjøpes, nye fotballsko og få øynene sjekket hos optiker.
I morgen kommer min kjære hjem fra jobb, å det gleder vi oss mye til alle 4.
Så får vi se om det blir noe jobbings på meg når han er hjemme. Spennende!
Forresten så drømmer jeg så mye om Marius genser, så jeg skal snart sette i gang med det prosjektet. Når garnet kommer i hus vel å merke :)
En super dag til deg!

1 kommentar:

  1. Disse rundstykkene høres gode ut.
    Liker og godt å bake så kanskje en dag blir det rundstykker her og.
    Kos deg med Mariusgenser når du får garn i hus.
    De er kjekke å strikke.

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten lyd :)